#Chapter67


Image result for fuck up tumblr picture


I don’t know why i’m always thinking to make people impressed on me. Do i need a popularity. Lol no never doh. I think i have to change the way i think maybe. That’s not good. Pffftt. Bosan stay rumah tak buat apa-apa. Oh god. No! Tak boleh macam ni. Maybe aku perlu continue all the hanging novel. Haha kantoi ! mum always try to make me happy but aku tak rasa happy . kesian mak. Sorry mak. Bukan tak bersyukur mak still alive and so on but i can’t doh. Sometime jeles teruk orang travel ke sana ke sini. Bukan parents tak pernah bawa travel tapi aku tak boleh terima keadaan sekarang. I can’t do anything. Cause everything all about money. Duit bukan tak ada. But got many things yang lebih penting dari nak travel all around the world. I got a long list nak buat but duit tak ada so satu benda tak boleh gerak. Paling tak aku boleh tulis novel je lah everyday. Hmmm wifi pun tak ada kat rumah. I’m not kind of yang suka-suka amik teksi then keluar rumah tanpa tujuan. No aku tak berani sebenarnya. Aku tak dapat bayangkan apa jadi kalau aku buat semua benda itu. aku takut dengan keadaan dunia sekarang ni sebenarnya. Lagi-lagi culik. Semua benda itu bermain di fikiran aku. Kalau keluar pergi mall tak akan aku nak duduk diam sahaja tanpa ada hasrat untuk nak membeli. Semua manusia ada nafsu yang sama. Sedar atau pun tidak sahaja. Sebab aku sedar diri sebab itu aku terperap macam sardin dalam tin yang tak buka. Everyday tengok tv tgk documentary. Boleh dikatakan setiap hari aku nangis sebab sakit jiwa tinggal dalam keadaan macam ini dan aku paling yakin kebahagiaan akan datang masa dapat result SPM. tak tahu nak cakap apa. Tak ada orang nak paham keadaan aku sekarang. One day mak pernah tanya dengan aku kenapa you look bosan je duduk rumah. Aku tak boleh nak jawab soalan itu. Tak tahu kenapa. Dah aku rasa tak siapa yang paham apa jadi aku sekarang. Aku je yang tahu betapa sakit jiwa aku sekarang. Seronoknya kalau ada orang yang mampu nak dengar masalah aku ini. Aku adalah juga cerita masalah kat member aku sorang nih. Thank you so much to her because dia memahami aku walaupun sedikit. Serius doh aku pernah cakap sorang-sorang sebab stress teruk gila weyh. And i realised kalau aku terus kan aku boleh jadi gila. It’s not good for me. Aku paling takut ada benda lain yang jawab. Hahaha aku tulis panjang dekat blog ada ke orang nak baca. Hahahah tah lah. Tak kisah lah ada orang nak baca ataupun tidak. Cukuplah aku dapat menulis apa yang aku nak. Betapa teruknya aku rasa sekarang. Aku tak pernah excited tahap gila weyh nak gi Kuala Lumpur. Weyh KL je kot but aku rasa seronok dia lain macam. Crazy maybe. Kadan-kadan aku fikir nak belajar jauh. Sebab jauhlah baru aku memahami untuk menghargai ibu bapa. Haih jahatnya aku . tapi nak buat macam mana. Sometimes kalau fikir-fikir teruk aku akan istigfhar sebab aku tahu ni semua godaan syaitan yang cuba menghasut aku.

Comments

Popular Posts