#Chapter5


(hopes perkara di october tak berulang)

Hi.today jumaat . penghulu segala hari. banyak-banyaklah zikir. haha. got funny story yesterday. hahaha semalam balik melaka naik bas. haha. tak main ah balik sorang-sorang mak datang jemput. peace. :D semua orang balik sendiri aku balik dengan mak. hahaha bangga jap. ceritanya macam ni dekat terminal ramai gila schoolmate serious talk lawak. hahaha dah lah tak bawak baju lebih. hahaha. another one. seamalam i ade post something dekat twitter. tak tahulah touching or something else sebab after post adalah dua tiga orang yang burst. tak tahulah dituju kepada saya atau kepada yang lain. sebab statement seperti unmention. hahaha. ;D rasanya tak salah kot apa yang saya cakap.ini semua mukadimah isinya di bawah. mari membaca hahaha.
kadang-kadang tak paham apa yang terbuku dalam hati sampai benda baik pun tak boleh terima. itu yang selalu saya fikirkan untuk diri saya bila benda baik pun saya tak boleh terima sedangkan benda tu betul.kalau untuk diorang harap mereka fikirkan juga. like my mom said itulah manusia berbeza tapi tak boleh jugak kita kena cuba untuk menerima. kita diberi otak untuk berfikir jadi gunakan untuk kebaikkan kita. sedih jugak kadang-kadang tengok orang rupa baik tapi tak seperti itu. hahaha kata-kata ini tak ditujukan kepada siapa-siapa cuma untuk diri sendiri. pakai lawa berjenama pandai tapi otak senteng tak boleh jugak. motivate diri adalah satu benda yang menarik. :D itulah saya. bukan fake. cuba kita duduk sendiri munasabah diri kenang balik apa kita buat. kenapa kita macam ni eh. paling senang nak buat insaf result atau bencana timpa diri kita ataupun kenapa kita tak dapat ingat apa yang kita belajar. haih fikir-fikirkan lah ada akal kan. kesian lah tengok korang macam tu. nak marah tegur aku tak sempurna mana. tapi satu benda aku cakap cuba fikir balik. tak kisahlah nak terima ke tak nak tapi cuba fikir balik. itu je aku mintak. 
hahaha panjangkan isi kat atas. mesti rasa kenapa aku post macam ni. haha. biasalah hidup kat sekolah jumpa ramai kawan dari macam latar belakang. ada yang abstark, plain, polka dot. eh macam-macamlah senang cerita sebab kita tak dilahirkan dari keluarga yang sama. kalau keluarga kita tak macam tu  jadi jangan jadi macam tu sebab manusia akan berfikir dia mcam tu sebab keluarga macam tu. common ah tuh. :D mesti tak suka en so jauhilah dari orang cakap macam tuh. akhir kata maaf lah kalau pembaca terasa tapi satu je niat saya untuk mengajak anda-anda berfikir dengan lebih positif dan produktif. (kodigilaayat.) toodles. :

Comments

Popular Posts