Want Believe That?



believe, galaxy, life, photography
*fyi, more that one times i post about believe


Hi. hahaha. everytime i had a problem i throw it in my blog. that's why i keep this blog as a private blog. haha broken english lol. hmmm kita orang melayu buat apalah nak cakap orang putih. hahaha. tak tahulah kenpa tiba-tiba jiwa aku memberontak start dari petang tadi. adakah sebab baca benda tu semua. alahai. buat apalah nak layan sweet talker dohhh... buat apalah nak kejar benda ni semua . watse time you know. hmm tak pernah berpengalaman dalam benda tak sepatut nih. hmm walaupun aku ada ramai kawan. tapi tiada siapa pun pernah memahami aku sapa. kalau orang memahami aku sapa kiranya dah cukup hebat ah tuh. sebab aku nih jenis unpredictable. suka-suka nak ubah, ubah. I'm still asking myself. why i'm being like these today. :( sorry to my friend. hmm bukan nak marah dia. tapi seolah-olah dia mengharapkan benda yang susah. tak ada apa istimewalah dapat benda ni semua. permainan hati dalam kalangan remaja sebenarnya. tapi kalau yang bahagia. alhamdulillah. tahu tak since aku kecik. aku tak pernah terfikir nak benda nih semua. tapi sewaktu aku darjah enam aku pernah terfikir seronok ke ada benda ni semua? in that time cousin-cousin tengah ramai naik in that time. semua tengah sibuk bercerita. abang sendiri pun. haha. since aku terfikir. apasalahnya kalau ada. tapi aku risau sebab persekeliling aku yang ada semua ada problem not always but sometime. hmm.. :) aku whatlek whatpeace. in that time phone pun tak de lagi.. dah form 1 lah baru dapat phone. sebab ayah saya bukan jenis membiarkan anak bersosial network sampai jadi anti sosial . hahaha. so dah terbiasa. tu yang orang call kadang-kadang  tak angkat sebab selalu campak phone tah mana-mana tah dekat dalam bilik tuh. LOL . i'm not type of like that. hmm sometime i'm not being myself. because sometime peeps not feel comfortable with me. adat lah kita mestilah sedikit sebanyak nak jaga hati orang. hahah .tapikan kadang-kadang akan terkeluar dari mulut dengan secara tak sengaja. hmm apalah orang ni hipokrit. tapi bila orang tuh memang jadi diri dia. orang akan cakap pulak. hhmm tak reti nak berbahasa dengan orang ke. hahaha. memang kita kata tak tapi itulah kata-kata yang biasa keluar dari bibir manusia yang sangat lunak lagi merdu.. LOL. hmmm fitrah. biasa ah tuh. hmm panjang gila mukadimah for tonight. actually i want to share about Want Belive that? apa yang nak diBelievekan tuh. hahaha. okay i feel something. like always i got tweetjacked from manusia itu. i'm still asking kenapa mesti aku.? why me... lepastuh hantar kata-kata luahan yang eeeiiiuuwww muntah rainbow. hmm tak paham betullah. kenapalah diri aku jugak menjadi sasaran. aku rasa something yang buruk. dah lah tak sempurna. hmmm jujur aku berkata memang ada simpan hati untill now tapi tak nak tunjukkan malu orang tak suka kita. hmm masih beradab. start pada saat itu aku berubah jenis bila pada manusia aku akan jadi perasan hebat. nak mengaku malu. :3 lol apa yang taashii pesan kalau anggap kawan watlek watpeace sudah. tapi kalau kau mengharapkan susah der.... itu aku tak leh tolong. that only person give me the good advisor to me. LOL . beside her adalah lagi sorang mamat nih yang boleh bantu aku sedikit sebanyak tapi malu jugak citer kat dia. sebab rasa macam aku nih desprate sangat nak that peeps.memanglah tak nak mengaku tapi sampai bila nak tunggu. tapikan nak mengaku malu lah der. terang lagi bersuluh dia tak suka aku... hmm walaupun dia ramah tak bermaksud dia suka. kenal sangatlah... aku selalu terbayang-bayang benda yang susah nak jadi kenyataan. hmm sakit hati tak sampai lagilah. tapi kecewa tuh ada. aku dapat rasa cara dia ikhlas ataupun tidak. hmm bukan nak cakap apa. setiap apa yang seseorang tu tulis pasal sesuatu. hati aku boleh tahu nada orang itu menyampaikan kata-kata itu. so setiap kali aku dpat benda-benda tweetjacked nih. aku akan terus cakap alah tweetjacked. malas nak layan. since aku kena panjang berjela tuh start pada tuh yang pandang sebelah mata. hmm baiklah fokuskan pelajaran yang tunggang terbalik macam roda tuh. dari nak pening-peningkan kepala layan orang tak sepatutnya. hmm dah siapkan birthday present pun berdolak-dalih.. hhmm rasanya macam tak post. buat banner je mampu itupun guna crayon dengan jahit sikit. like my mom said give as a friend no more than that. bila mak aku cakap macam tuh hati terus terdetik. "tak payahlah kasi, sebab hati seolah-olah mengharapkan balasan" aku jawab sendiri untuk diri aku. " hmm tak payahlah nak berangan, bukan dapat apa pun, tak guna, kalau kasi dia apperciate ke? hmmm kadang-kadang fikir jahat jugak aku predict orang sesuka hati. tapi bila hati tuh dah terasa something mesti sikit tak banyak betullah tuh. tapi aku masih teruskan khayalan dengan menulis sebuah novel. hmm aku mendapat inspirasi dari pengalaman. menulis cerita itu tidak mengharapkan kenyataan tapi meindahkan lagi angan-angan. leceh tuh. sendiri buat sendiri tahu leceh.hmm itulah saya. dah tahu benda itu menyudsahkan tapi still jugak nak buat. hehehe rasanya dah panjang je untuk malam ni. sampai sini je kot sakit hati yang terpendam..akhir kata biarlah dia bahagia dengan kawannya itu. sorry kalau terkasar bahasa, hahahaha. xoxo goodnight -starbucks-

Comments

Popular Posts